
Of het nu pennen, tassen , T-shirts of dure
relatiegeschenken betreft, iedereen heeft een relatiegeschenk ergens thuis. Ze
doen hun werk rustig en onopvallend. Het
Duitse markt onderzoeksinstituut, DIMA, heeft onderzoek gedaan naar 28
verschillende promotieartikelen en concludeerden dat promotie-items en premiums
de beste score hebben als het gaat om branding! ze verhogen de beleving van de
gever, waardoor de ontvanger eerder geneigd is
te kopen van hen.
Van de 2000 ondervraagden heeft 90% bevestigd dat zij
promotionele producten bezitten en ook daadwerkelijk gebruiken. Gemiddeld
gebruiken ze het item een keer per dag. De ondervraagden geven tevens aan dat ze thuis
ook regelmatig gebruik maken van de
producten en deze thuis ook bewaren voor meer dan vijf jaar. Meer dan 50% zou
kunnen herinneren van welk merk of welk bedrijf het item is en wie het hen gaf.
Ter vergelijking, dit merk repeteren reduceert tot 28% voor TV en tot 38% voor
radio, dit geeft aan dat repeteren met behulp van deze reclame media niet zo
effectief is.
Conclusie is dus dat effectieve promotionele producten
worden bewaard en gebruikt door de ontvanger voor vele jaren. EPPA, de Europese Promotional Products
Association
www.eppa-org.eu bevordert
een efficiënt gebruik van promotionele producten, met een toenemende nadruk op
ethische en duurzame productie. Wij van Joosten Promogifts kunnen u uiteraard adviseren
over hoe u het meest effectieve product selecteert voor uw campagne.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten