woensdag 18 januari 2012

Het bewijs is geleverd. Het gebruik van Promotionele producten blijkt de meest effectieve manier van branding!




Nieuw Duits onderzoek toont aan dat promotionele producten een van de meest effectieve reclame mediums is. De producten worden gebruikt en bewaard door de ontvangers voor lange tijd. De nieuwe campagne “Nothing brings you closer” van de Europese Promotional Products Association EPPA  www.nothingbringsyoucloser.com , zoomt in op deze onderscheidende waarde van het promotionele product.

Of het nu pennen, tassen , T-shirts of dure relatiegeschenken betreft, iedereen heeft een relatiegeschenk ergens thuis. Ze doen hun werk rustig en onopvallend. Het  Duitse markt onderzoeksinstituut, DIMA, heeft onderzoek gedaan naar 28 verschillende promotieartikelen en concludeerden dat promotie-items en premiums de beste score hebben als het gaat om branding! ze verhogen de beleving van de gever, waardoor de ontvanger eerder geneigd is  te kopen van hen.

Van de 2000 ondervraagden heeft 90% bevestigd dat zij promotionele producten bezitten en ook daadwerkelijk gebruiken. Gemiddeld gebruiken ze het item een keer per dag.  De ondervraagden geven tevens aan dat ze thuis ook regelmatig gebruik maken  van de producten en deze thuis ook bewaren voor meer dan vijf jaar. Meer dan 50% zou kunnen herinneren van welk merk of welk bedrijf het item is en wie het hen gaf. Ter vergelijking, dit merk repeteren reduceert tot 28% voor TV en tot 38% voor radio, dit geeft aan dat repeteren met behulp van deze reclame media niet zo effectief is.

Conclusie is dus dat effectieve promotionele producten worden bewaard en gebruikt door de ontvanger voor vele jaren.  EPPA, de Europese Promotional Products Association

www.eppa-org.eu bevordert een efficiĆ«nt gebruik van promotionele producten, met een toenemende nadruk op ethische en duurzame productie. Wij van Joosten Promogifts kunnen u uiteraard adviseren over hoe u het meest effectieve product selecteert voor uw campagne. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten